20 Ocak 2014 Pazartesi

İyi mi geceler?

Suriye’de insanlar katledilirken iyi mi geceler? Aç- susuz bırakılıp oda yetmezmiş gibi işkenceye maruz kalıp sonra da öldürülen insanlar varken, gerçekten iyi mi geceler? 

Biraz önce açtım bilgisayarı ve haberler bir bakayım dedim. Gördüğüm şeylere inanamadım. Şöyle bir şey yazıyordu haber de: ‘’ Suriye ordusunda 13 yıl askeri polis olarak görev yapan bir kişi, ülkede yaşanan iç savaş boyunca, rejime bağlı askeri hastanelere ölü olarak getirilen kişilerin fotoğraflarını çekmekle görevlendirildi.’’ Sonra devam ettim okumaya, aşağılara doğru indim. ‘’ Çalışma arkadaşlarıyla iki yılda 55 bin kare fotoğraf çeken askeri polis, sistematik işkenceyle öldürme politikasına dayanamayarak Suriyeli muhaliflerle gizlice irtibat kurdu’’ gibi şeyler yazıyordu. Resimlere bakmak istemedim ama dayanamadım gene de baktım. Sonuç ne mi oldu? İnsanlığımdan utandım, şükrettim, dua ettim.

Uyanın Ey efendiler, UYANIINNN!! İç savaş değil, savaş suçu değil, İNSANLIK SUÇUDUR YAPILANLAR, İNSANLIK SUÇU. Haksızlığa göz yuman dilsiz şeytandır tamam Eyvallah ama geçti artık geçti laf değil icraat görmek istiyoruz. Biz burda rahat rahat yataklarımızda uyurken onlar orda ne halde can veriyorlar, işkence görüyorlar. Artık kendimize gelelim lütfen efendiler.

1 günlüğüne de olsa bırakalım taraf olmayı.
1 günlüğüne de olsa bırakalım rant peşinde koşmayı.
1 günlüğüne de olsa birlik olalım artık.
1 günlüğüne de olsa insan olduğumuzu hatırlayalım artık

Çok şey istemiyoruz sizlerden Eyy efendiler! 1 günlüğüne de olsa en azından insan olduğumuzu hatırlayalım. Biz neden bu hale geldik efendiler? Kim getirdi bizi bu hale? Biz neden unuttuk geçmişimizi? Biz nasıl unuttuk tarihimizi? Biz’i kim yozlaştırdı böyle? Artık haber okumaya bile korkar hale kim getirdi bizleri?

Bir haber sitesine girip yorumları okudum. İnsanlığımdan utandım efendiler, insanlığımdan utandım. Komşumuz olan Suriye’de insanlar katlediliyor, kundakta ki bebekler katlediliyor, üstlerine bombalar yağdırılıyor. Bütün bunlar yetmezmiş gibi aç- susuz bırakıp işkence yaparak öldürüyor Firavunvâri Orospu evlatları!

Öyle taşlaşmış ki kalbimiz, öyle buz tutmuş ki yüreğimiz insanlar orda ölürken burda ki insanlar hâlâ siyasete vuruyor işi ‘’Akp böyle devam etsin, daha çok insan ölür’’ veya ‘CHP neden öyle yapmadı, yapsaydı bu insanlar ölmezdi’’ durumu açıklayan örnekler veriyorum. Biz bu hale gelmişiz. Robot olmuşuz, bildiğin robot! Bari bugün bırakın parti muhabbetlerinizi de hepimiz insan olduğumuzun farkına varalım. Çok geç olmadan anlayalım onların hissettiği acıları. Bugün onlar, yarın biz. Düşmez kalkmaz bir Allah’tır efendiler!

 ‘’Eğer Allah insanları zulümleri yüzünden hesaba çekseydi, yeryüzünde kımıldayan tek canlı bırakmazdı. Fakat Allah onları, belli bir vakte kadar erteler. Müddetleri (ecelleri) geldiği zaman, onu ne bir saat erteleyebilirler, ne de öne alabilirler. ‘’   Nahl suresi – 61

‘’Zulüm yapmış olan herkes, azabı görünce yeryüzündeki her şeyin sahibi olsa da, (o azaptan kurtulmak için) hepsini feda ederdi. Ve içten içe pişmanlık duyardı. Fakat aralarında adaletle hüküm verilir ve hiçbirine zulüm yapılmaz. ‘’   Yunus suresi – 54

‘’(Ey Muhammed) Allah'ı sakın zulmedenlerin yapmakta olduklarından habersiz sanma, onları yalnızca gözlerin dehşetle belireceği bir güne ertelemektedir.’’  İbrahim suresi – 42

Sen zulmedenleri kahreyle Yâ Rabb. Bu zulme göz yumanları, zulüm yapanları, zulmü destekleyenleri sen bildiğin gibi yap Yâ Rabb. Şüphesiz ki sen, en adaletli olansın. Şüphesiz ki sen her şeyi gören, bilensin. Senin verdiğin canı almaktan korkmayan insanları bildiğin gibi yap Yâ Rabb..

İyi mi geceler efendiler?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder